» nazad na epizode

» prethodna epizoda | sljedeća epizoda


[Star Trek: The Next Generation]
1x24
We'll Always Have Paris

Enterprise prima poziv u pomoć sa znanstvene stanice na Vandoru IV, gdje je dr. Manheim izvodio eksperimente sa nelinearnim vremenom, a Picard se susreće sa svojom bivšom ljubavi...

Datum premijere epizode: 02. svibanj 1988.
Zvjezdani datum epizode: 41697.9


Glavni glumci i likovi

Patrick Stewart – Jean-Luc Picard
Jonathan Frakes – William Thomas Riker
Brent Spiner – Data
LeVar Burton – Geordi La Forge
Michael Dorn – Worf
Gates McFaden – Beverly Crusher
Marina Sirtis – Deanna Troi
Wil Wheaton – Wesley Crusher


Sporedni glumci i likovi

Michelle Phillips – Jenice Manheim
Rod Loomis – Dr. Paul Manheim


Kreativno osoblje

Redatelj: Robert Becker
Senaristi: Deborah Dean Davis i Hannah Louise Shearer


Sadržaj

U holodeku, za vrijeme mačevalačkog dvoboja kapetana Picarda i poručnika Deana, dogodio se čudni temporalni pomak, poput petlje u vremenu. Ovo ponavljanje vremena potvrđuju na mostu, a zabilježilo je to i brodsko računalo. Istovremeno, Enterprise prima automatizirani poziv u pomoć doktora Paula Manheima.

Dr. Manheim je sa grupom znanstvenika prije 15 godina napustio Zemlju u potrazi za prikladnom lokacijom za izvođenje pokusa sa nelinearnim vremenom. Enterprise kreće prema izvoru poziva, a Picard odlazi u holodek, gdje kreira kafić u Parizu...

Enterprise dolazi na zadane koordinate – gdje nema ničeg – te prima set novih koordinata koje upućuju na Vandor, sustav sa dvije zvijezde – crvenim divom i pulsarom. Data otkriva aktivnost na planetoidu Vandor IV, sa kojeg se javlja doktorova žena, govoreći da dr. Manheim ima težak napad grčeva. Picard naređuje da ih se oboje teleportira u bolnicu, te i sam odlazi tamo.

Doktorova žena je Janice Manheim, djevojka koju je Picard davno ostavio u Parizu, njegova bivša ljubav. Kasnije se susreću te Picard priznaje zašto je otišao bez pozdrava – uplašio se ostanka, gubitka samog sebe.

U međuvremenu "Manheimov efekt", kako ga je nazvao Data, postaje izraženiji – on, Picard i Riker u turboliftu susreću svoje "prošle" verzije kako tek kreću prema turboliftu. Ispostavlja se da doktor svojim eksperimentom nije samo uzrokovao distorziju vremena, već i otvorio procjep u drugu dimenziju. Posljedice je najviše osjetio on – iako je uspio "proviriti" u drugu dimenziju, njegova neurokemija je narušena te "pluta" između dviju dimenzija.

Nakon što je uspio doći k svijesti, doktor posadi daje koordinate te šifre potrebne za ulazak u laboratorij u kojem je otvoren procjep. Data se teleportira u laboratorij kako bi zatvorio procjep dodavanjem antimaterije koja će uravnotežiti sustav i galaksiju. Manheimov efekt postaje sve jači, odjednom se pojavljuju tri Date, od kojih je samo jedan u pravom kontiniuumu. "Pravi" Data stavlja antimateriju u procjep te ga zatvara.

Doktoru se stanje ubrzo poboljšava te, rekavši da ne može odustati nakon ovih spoznaja, odlučuje nastaviti pokuse. Picard ponovo odlazi u holo-kreirani Pariz gdje se konačno oprašta sa Jenice.



Zaključak i komentar

Epizoda koja se dobrim dijelom bavi razvojem romantične strane Picarda, u suprotnosti sa standardnim formalnim i uvijek racionalnim kapetanom kakvim ga znamo. U tu svrhu imamo Jenice, bivšu, te dr. Crusher, kao nesuđenu ljubav. Iako pokušava naći uzrok lošeg stanja dr. Manheima, Beverly je ovdje samo radi odnosa sa Picardom. "Ne mogu se natjecati sa duhom", kaže. Slično kao i Troi, koja nam ponovo ističe očito – Picard se mora suočiti sa duhom iz prošlosti, odnosno svojom bivšom ljubavi.

Znanstveni dio epizode, koji je ovdje samo kao potpora Picardovim ljubavnim problemima, zanimljiv je koliko i konfuzan. Rasplet ovog problema sa višestrukim dimenzijama prilično je razočaravajući – nakon što nam bude predstavljena dilema koji od trojice Data mora antimaterijom zatvoriti procjep – srednji diže ruku, veli "ja sam" i... to je to. Klišeizirani problem dvorane zrcalima sa na Trek način. Iza kojeg se zrcala nalazi negativac? Glavni lik će uvijek znati.

Ljubitelji Wesleyja Crushera biti će razočarani spoznajom da se nadobudni privremeni zastavnik ne pojavljuje u ovoj, a ni sljedećoj epizodi. Epizoda ima par referenci na Casablancu, Oskarom nagrađeni film iz četrdesetih. Naziv epizode je posuđen iz filma, a kafić Blue Parrot, koji Riker spominje na kraju epizode, ime je kafića jednog od likova iz tog filma.

Uglavnom, prosječna epizoda sa više potencijala nego što ga pokazuje. Nezanimljivi Picardovi ljubavni jadi srozavaju ocjenu...


Ocjena

5,5


Citati

Picard:
"I've been away far too long."

Picard: "Predugo sam izbivao"


[to Picard]
Janice:
"Thank you for Paris."

[Picardu]
Janice:
"Hvala ti za Pariz."




autor: Krešimir Vinšćak




idi na vrh