U ovom dijelu možete naći članke koji daju bolji uvid u svijet Star Treka kao i intervjue sa osobama koje na ovaj ili onaj način imaju veze sa franšizom.

[prilagodi za ispis]

[Star Trek: Legacy, drugi dio]

Godine 1966. svijet je upoznao Kapetana Jamesa T. Kirka i njegovu posadu sa broda Enterprise. U 40 godina koje su uslijedile, Star Trek franšiza je išla hrabro tamo gdje nitko drugi nije išao. Star Trek predstavlja multimedijsko carstvo koje uključuje nekoliko TV serijala, pregršt književnih izdanja te video i društvenih igara.

Za pojedine dijelove Star Trek povijesti se kaže da su klasici, dok su drugi prezirani i smatrani herezom. U digitalnom svijetu, za Star Trek video igre se može samo reći da su nedoslijedne. Od strateških simulacija do naganjanja brodovima po svemiru, jedina poveznica među tim naslovima koji su bili dobro prihvaćeni od fanova i kritičara jest dosljednost samom Star Trek svijetu. U srži Star Treka su likovi, brodovi i njihovo ponašanje u borbi. U prošlosti, igre su se fokusirale na samo jedan određeni dio Star Trek razdoblja i događanja. Nitko do sada nije napravio igru koja povezuje sva vremenska razdoblja Star Trek univerzuma, jer je nemoguća misija na jednom mjestu smjestiti sve kapetane, neprijatelje i brodove iz različitih vremena franšize.

Ali sa Star Trek: Legacy, Mad Doc Software će učiniti upravo to.

Star Trek je serijal sa velikim brojem strastvenih obožavatelja. Iako će neki za Star Trek reći da je dom za zagrižene geekove, mnogi ljudi ne vide kako je danas Star Trek važan dio svjetske kulture. NASA-in prvi space shuttle je nazvan Enterprise, prema istoimenom legendarnom brodu. Internetski flameovi su se praktički prvi put pojavili u forumskim raspravama tko je bolji kapetan Kirk ili Picard. Svatko tko imalo zna nešto o pop kulturi je čuo za Star Trek, ali postoje ljudi koji su otišli i dalje od samo uobičajenog poznavanja. Kao subkutura, Trekkiji ili Trekkeri su osobe koje je teško zadovoljiti kad se radi o Star Treku. Tim iz Mad Doc Softwarea je svjestan te činjenice, jer veliki dio članova tima su i sami Star Trek fanatici. Tome smo posvjedočili kada smo sjeli na razgovor sa kreativnim direktorom Legacya, Ianom Davisom, te kad nam je pokazao svoju uniformu sa znakovljem Enterprisea. Nedajte se zavarati: Mad Doc shvaća Star Trek ozbiljno. Ian i njegov tim je bio odgovoran za uspjeh Star Trek: Armada II, naslova, ali sa Star Trek: Legacy odvest će franšizu izvan okvira običnog RTS-a.

"Uvijek smo htjeli napravit igru koja bi predočila samu srž Star Treka." govori nam Ian. "Kada pogledate povijest Star Trek igara, bilo ih je tek nekoliko dobrih, ali smo smatrali da nismo do sada imali prilike napraviti igru kakvu bi fanovi voljeli."

U svojim sastancima sa obožavateljima, game developeri su shvatili da je, ako žele napraviti ultimativnu Star Trek igru, potrebno fokusirati se na najnapetije dijelove serijala: borbe, brod protiv broda. "Kad se sjetite svih filmova i serijala, oni su svi o likovima i razvijanju njihovih karaktera, ali najbolji trenutci su sa borbama brodova. Posljednja sezona Deep Space Ninea je bila neponovljiva, kao seks u svemiru", smije se Ian, ali brzo nadodaje: "Ali ja možda imam malo uvrnuta razmišljanja na stvari."

Možda je lako pronaći neki serijal u kojem brdo brodova, u svemiru, puca jedan na drugog, ali u Star Treku taj osjećaj borbe je drukčiji. Da li je to prikradanje ispod neprijatelja koji razmišlja samo u dvije dimenzije ili prateći trag iona skrivene Ptice grabljivice. O spretnom manevriranju i taktičkim prednostima ovisit će ishod okršaja – a proizvođač upravo cilja na to da sve te osobine strategije donese i u Legacyu u bitkama koje će vas provesti kroz povijest Star Treka, od Enterprisea do Voyagera, pa i dalje.

Naravno, da bi se bilo admiralom potrebna je flota. Single player kampanja igrača stavlja u ulogu zapovjednika federacijskih brodova, počevši od NX-01. Kako igrač pobjeđuje u sukobima tako dobiva mogućnost za prelazak na nove brodove, prelazak u slijedeću eru i tako bude svjedok razvoja federacijske flote, pa čak i da sudjeluje u njezinom razvoju.

U samom početku igre, igrač se upoznaje sa kontrolama i strategijama, te će imati samo nekoliko brodova pod svojim zapovjedništvom. Kako se težina sukoba bude povećavala, tako će se dodavati i novi brodovi u redove flote, no ne puno njih. Na vrhuncu igre igrač će kontrolirati otprilike četiri jedinice (svaka jedinica sastoji se od glavnog broda i jednog do dva manja prateća broda). Širenje igračeve armade je pod njegovom kontrolom, jer se svakom pobjedom osvajaju 'zapovjedni bodovi' koji se kasnije mogu iskoristiti za kupnju novih brodova. Na primjer, moguće je zamijeniti početni, jedva warp sposobni brod sa Constitution klasom. Kako ere razvoja brodova prolaze, nove će klase biti dostupne omogućujući zamjenu već bitkom istrošenih brodova sa potpuno novim. Ipak, kupnja najnovijih brodova nije uvijek najbolja strategija, ma koliko primamljivo izgledao taj brod Glaxy klase.

'Zapovjedni bodovi' se također mogu iskoristiti i za kupnju nadogradnji (npr. povećanje kapaciteta fotonskih torpeda, bolji štitovi) za već postojeće brodove. U većini slučajeva potpuno unaprijeđen stariji brod će biti učinkovitiji od onoga koji je upravo izašao iz brodogradilišta. Čak štoviše, može se dogoditi da igrač postane neodlučan u pogledu kupnje novog broda čak i kada je zamjena neizbježna. "Možeš se naći vezan za te brodove." inzistira Ian. "Nećeš htjeti odbaciti svoju Constitution klasu kada dođeš u TNG eru, no čak je i Kirk morao to učiniti."

Dio ove veze proizaći će iz činjenice da će igrač moći vidjeti povijest svakoga od svojih brodova: kada je pušten u službu, broj i vrstu uništenih protivnika te nadogradnje koje je proživio i kada.

"Tretiramo brodove kao vaše likove," nastavlja Ian. "Kada brod umre to je velika stvar u Star Treku. To se dešava samo nekoliko puta u više od 700 sati cijelog Star Treka, kada se vidi uništenje Enterprisea. To je velika stvar i trebala bi imati takav utjecaj na igru." Ma koliko su eksplozivni trenutci u Star Treku zanimljivi, igrači će učiniti sve što je moguće kako bi osigurali dugi vijek svojih brodova. To znači dobru taktiku i razumno korištenje resursa koji su na raspolaganju.

U prošlosti, igre koje su uključivale svemirske bitke bile su obične zvjezdane pucačine sa Star Trek licencom zalijepljenom na kutiju. Ovaj tip brzih akcija nezahvalno je svrstao Star Trek u porodicu pomorskih bitki. Legacy će se zauzeti za mnogo promišljeniji stav, pristup bliži koreografiji nego nabijanju po kontrolama. "Razlika između ove igre i uobičajene simulacije zvjezdanih bitki slična je razlici između taktičke pucačine i regularne pucačine iz prvog lica." pojašnjava Ian.

"Imate sve te likove koji mogu biti različito opremljeni i služe za različite svrhe. Ima akcije, no ne tipa 'ja sam borbeni pilot', već 'ja sam zapovjednik flote'."

Nivoi na kojima izvršavate naredbe mogu varirati s obzirom na vaš stil igre i situaciju. Ako želite izravniji pristup, možete ručno podesiti kut pod kojim ćete napasti Taktičku kocku, ili ležerno sjediti u kapetanskoj stolici te narediti napad na romulansku flotu, prepuštajući AI-u da obavi ostalo. Neki igrači neće olako računalu prepustiti kontrolu nad flotom, no pomaže pomisao da brod zapravo prepuštate iskusnijem časniku. Ako odlučite prepustiti kontrolu računalu, posada broda nije u rukama generičkog AI-a, brod će kontrolirati kapetan Picard i to prema njegovom stilu borbe, uključivši impresivni Picardov manevar. Naravno, sve te tehnike će biti dostupne vama, pri ručnom upravljanju, ali i ostalim kapetanima.

Parker Davis objašnjava: "Postojat će izravni manevri poput ispaljivanja stražnjih torpeda, a postoje i ona detaljnija, kada Picard viče nešto poput 'Alpha Tango Gamma Gamma', brod tada radi nekoliko lupinga, manevara okreta te napada protivnika sa boka.

Gotovo jednako zadovoljavajuće kao nadjačanje neprijatelja sa ovim trikovima je uništenje koje slijedi nakon toga.

Ako ispalite fotonski torpedo u nezaštićeni trup, ono što slijedi uključuje puno više od male eksplozije te nekoliko žrtava.

"Postojat će različiti tipovi oštećenja, tehnike i efekte ćemo iskoristiti kako bi simulirali slabljenje brodova", opisuje Parker. "Imat ćete različito mapiranje oštećenja, poput uobičajenih mapa koje prikazuju velike kratere i rupe na brodu. Izgledati će odlično." Ian se uključuje: "Zapravo je mnogo ljudi prošlo kraj naših monitora u uredu misleći da gledamo filmove na DVD-u. No jučer sam gledao Star Trek II i shvatio da ovo naše izgleda puno bolje", dodaje kroz smijeh.

Kao što slike u prethodnom članku ilustriraju, modeli brodova su definitivno jednako kvalitetni kao i u serijama dosad. Iako su brodovi glavni dio Legacya, okolnosti koje spajaju sve te predivne brodove nisu potisnuti na stranu. Priča je dovoljno dobra da prođe kao paran Star Trek film.

Ovo je kao prvi oblik medija koji nastoji staviti sve generacije zajedno na isto mjesto, ekipa se suočila sa izazovom stvaranja priče koja se prostire kroz kontinuitet svih serijala, a istovremeno povezujući vremenska razdoblja zajedno.

Kampanja je podijeljena na tri različite ere: Enterprise, originalnu seriju i TNG (ovdje uključujući DS9 i Voyager). U svakoj od ovih faza susresti ćete se sa poznatim neprijateljima iz serija (Romulanci za Enterprise, Klingonci za TOS, Borg za TNG), no postoji veza između tih događaja, a zasniva se na epizodi TNG-a nazvanoj "Contagion".

Ikonijanci, drevna vrsta, su jednom posjedovali jedinstvenu tehnologiju koja je omogućavala trenutno teleportiranje bilo gdje u svemiru, i iako je to Picard jednom saznao, to je isto ranije otkrio opsesivni vulkanski arheolog Sovak. Sovak je htio stvoriti logičku utopiju, pa se zakleo da će tu moć iskoristiti za dovođenje reda u svemir, a za postizanje tog cilja je sklapao sumnjive saveze i trgovine sa važnim vrstama. Te se razmjene uglavnom događaju u pozadini tijekom prve dvije kampanje u igri, ali Sovakovi planovi postaju vrlo opasni kada sklapa partnerstvo sa najvećom prijetnjom koju je Federacija ikada susrela: Borgom.

Nakon nekog vremena otkrivamo da se najgori mogući scenarij ostvaruje: postoji tehnologija koja može poremetiti ravnotežu snaga, tu je i poremećeni Vulkanac koji ne preže ni pred čim kako bi ju dobio, te Borg - rasa čija je dominacija utemeljena isključivo na prikupljanju tehnologija. Dok se cijela civilizacija nalazi na rubu asimilacije, zadnja se bitka proteže kroz kvadrante i vrijeme, pa vi morate kroz suradnje svih brodova i kapetana doći na kraj toj opasnoj kombinaciji Ikonijanaca i Borga.

Kako će svi kapetani surađivati na istom bojištu, pitanje je hoće li glumci koji su ih glumili igri posuditi svoje glasove. Nažalost, na to se pitanje u ovako ranoj fazi ne može odgovoriti, iako je Ian rekao da im je to prioritet. "Cilj nam je da dobijemo Picarda za pripovjedača događaja. Na tome trenutno radimo. Naravno da želimo sve u igri, ali moramo vidjeti kako će se to slagati sa terminima."

Vrlo je uzbudljivo imati potpunu kontrolu nad Scottom Bakulom kao kapetanom Archerom, ali NX-01 i njegovi nasljednici neće biti jedini dostupni brodovi. Iako se single player mod fokusira isključivo na Feredraciju, u multiplayeru ćete moći odabrati romulanske i klingonske brodove, pa čak i Borga. Detalji o pojedinim rasama još nisu dostupni, ali one će biti detaljno razrađene kao i Federacija, što će igračima omogućiti razvijanje novih taktika baziranih na jakim i slabim točkama svake rase.

Ian ističe: "Obožavateljima Star Treka će se sigurno svidjeti to što će dobiti sve. Legacy povezuje sve rase i ere. Ljudi su vidjeli Zvjezdanu flotu u različitim vremenskim razdobljima. Ovdje krećemo od samog početka, vidimo kako se stil mijenja, vidimo različite likove, vidjet ćemo kako će se Romulanci povezati sa Klingoncima i Borgom. Sve se slaže u jednu koherentnu cjelinu."

Ta ujedinjena vizija je ono što će Star Trek: Legacy odvojiti od svojih prethodnika. To nije samo svemirska ratna igra kojoj je dodana licenca; od prvog je dana zamišljena kao najbolji Star Trek naslov. Spajanje akcijskih i strateških žanrova stvara igru koja sadrži samu bit Star Treka i koja će sasvim sigurno zadovoljiti iskusne admirale Zvjezdane flote, ali i pružiti iskustvo u kojem može uživati čak i mladi kadet.

Bilo da ste kapetan ili samo red-shirt, Legacy će promijeniti vašu percepciju Star Trek igara jer franšiza ovime odlazi još jedan korak bliže posljednoj granici.

22.01.2006 [autor: ufpcroatia tim]

ime:
e-mail: (opcionalno)

smile:

smile wink wassat tongue laughing sad angry crying 


| zaboravi me
Content Management Powered by CuteNews





idi na vrh