U ovom dijelu možete naći članke koji daju bolji uvid u svijet Star Treka kao i intervjue sa osobama koje na ovaj ili onaj način imaju veze sa franšizom.

[prilagodi za ispis]

[The Neutral Zone 2 intervju]

UFPCroatia: Počnimo od tebe, predstavi se publici.
Krešimir Špes: Zovem se Krešimir Špes, radim kao glavni programer sa svojim dobrim prijateljima i kolegama u firmi Cateia Games te se bavimo izradom PC igara. Programiranjem (i to uglavnom programiranjem igara) se bavim već 6 godina. Dosad smo izdali tri komercijalne igre na domaćem i stranom tržištu: "Crusaders PE", "Kokoš na Meti" te nasu najveću igru, "The Kings of the Dark Age" koja se distribuira diljem EU, a skoro će i na ostale kontinente. Više o nama i našim projektima čitajte ovdje.


UFPCroatia: Kako si (i kada) razvio interes za Star Trek?
Krešimir Špes: Još kao klinac sam gledao TNG sa tatom te mi je TNG ostala najdraža Star Trek serija. Iskreno, nisam veliki fan Star Treka, najviše me zanimaju brodovi i svemirske bitke što je u Star Treku i više nego odlično napravljeno.


UFPCroatia: Kako je nastao The Neutral Zone, odnosno kako se razvila ideja za igru?
Krešimir Špes: Ja TNZ ne bih baš nazvao igrom u pravom smislu te riječi. Igru sam razvijao tek tako da imam neki razlog za učenje mrežnog programiranje te je TNZ rezultat tog učenja. Pošto se pojavio veliki interes za igru, dotjerao sam je dodavši botove, powerupove i slično. Igra je izasla u par časopisa (Bug, PC-Chip, Info...), te su kasnije ljudi počeli razvijati modove za igru, jedan od najboljih je Shiftijev mod koji se može skinuti sa web stranica TNZ2.


UFPCroatia: Reci nešto o nadolazećem nastavku, TNZ-u 2.
Krešimir Špes: TNZ2 je moj "Pet Project", igru razvijam isključivo iz svog gušta, te je ona u drugom planu pošto moram raditi na našim drugim komercijalnim naslovima. Uzor igri je Unreal Tournament 2004, dakle kreirati ludo zabavnu pucačinu sa elementima timske strategije. Iako je igra orijentirana multiplayeru, planiram napraviti dobar single player te mission editor. Brodovi crtani u 3D okruženju, kretat će se po 2D ravnini, Nešto slično kao u Starfleet Commandu. Glavni feature u igri je to što nema skoro nikakve automacije, dakle nema ciljanja i pucanja kao u većine simulacija. Hoćete ili nećete pogoditi neprijatelja ovisiti će isključivo o vašoj vještini baratanja mišem. U igri ćete moći raditi manje više sve sto ste vidjeli u dosadašnjim Star Trek serijama i filmovima TNG ere, dakle TNG, VOY, DS9 te filmovi nakon "Generationsa".

Kako igra izgleda te detaljniji opis igre možete pogledati na službenoj stranici igre, a ako vas zanima, skinuti i najnoviju alpha verziju te sudjelovati u diskusijama na forumu. Jedna od najbitnijih karakteristika igre jest to da je igra tzv. "Community Projekt", dakle, svi mogu idejno sudjelovati u njenom razvoju. Ako imate neki komentar, ideju ili prijedlog, slobodno se izjasnite na forumu. Dosadašnja ekipa sa foruma je znatno izmijenila originalni koncept igre.


UFPCroatia: Koliki je napredak u odnosu na prethodnika?
Krešimir Špes: TNZ2 i TNZ osim imena dijele malo toga. Neke od razlika: 3D, velike mape, asteroidi, planete, krhotine brodova, tractor beam, upravljanje energijom, cloak, warp...


UFPCroatia: Sa kojom bi se postojećom (Star Trek) igrom mogao usporediti TNZ2?
Krešimir Špes: Starfleet Command. Igra je dobra, iako mnogo toga fali te se nadam da će ti nedostaci biti u potpunosti nadomješteni u TNZ2.


UFPCroatia: Koliko ljudi sudjeluje na projektu ili je ovo tvoj vlastiti, samostalni uradak?
Krešimir Špes: Kao sto rekoh, igra je Community projekt. Ja se bavim programiranjem, dizajnom koncepta te grafičkim dizajnom igre, dok koncept igre aktivno mijenja ekipa sa foruma dopunjavajući je sa dobrim idejama, usavršavajući postojeće te pomažući u debugiranju. 3D modele su napravili ljudi sa StarYards.com. Nedavno se Igor Bedek, a.k.a. Locutus of Borg primio izrade manuala za igru, sto je inače noćna mora za programere :)


UFPCroatia: Hoće li igra biti freeware ili će ipak komercijalni interes prevagnuti?
Krešimir Špes: Nastojat ćemo prodati igru, no to je upitno zbog Star Trek licence. Ako ne uspijemo, igra će biti freeware. Ako će biti komercijalna, kanimo uložiti dosta love u razvoj, tako da bi u konačnici igra bila daleko kvalitetnija od freeware verzije u vidu grafike, glazbe, video sekvenci, podrške itd, itd… Nije novac moj gonič, da se mene pita, ja bi najradije sve svoje igre objavio kao freeware, no, živimo u ovom odvratnom kapitalizmu te je novac itekako potreban.


UFPCroatia: Kada se planira završetak igre ili barem igriva beta?
Krešimir Špes: Pošto smo sada krenuli sa novim projektom, razvoj igre će biti usporen, tako da pretpostavljam da će igriva beta biti negdje sredinom jeseni, dok bi konačna verzija mogla biti sredinom sljedeće godine.


Službeni site igre
Site Cateie
Forum igre


UPDATE: 5. 7. 2005. - Drugi dio igre The Neutral Zone neće postojati, kako je to dosad bilo planirano, kao samostalna igra. TNZ2 je trebao biti besplatan projekt i kao takav je imao relativno nizak prioritet. Odlučeno je da će se raditi samostalna igra koja neće imati veze sa Star Trek svemirom te će biti komercijalna. Razlog tome je problem nabavljanja licence za komercijalizaciju igre sa Star Trek elementima, a nova će igra konceptom biti slična planiranom TNZ-u 2. Za igru će, prema sadašnjim planovima, postojati samostalan, besplatan, mod koji će sadržavati sve planirane opcije i dodatke za igru. TNZ2 neće prestati postojati, ovo je samo način da se igra proda bez mukotrpne gnjavaže sa licencama i Paramountom, glavni motiv je još uvijek Star Trek.

UPDATE: 27. 8. 2005. - The Neutral Zone 2 će ipak postojati kao samostalna igra! Naime, prije dva mjeseca je odlučeno kako će se raditi komercijalna verzija igre te da neće biti povezana sa Star Trekom, no također je trebao biti napravljen mod koji bi igru "prerušio" u Star Trek look-a-like. Igra se trebala zvati (a i zvat će se) Crimeya: Imperial Wars. Taj će se projekt nastaviti, no odvojeno od The Neutral Zonea 2. Najvažnije od svega (za igrače, naravno) je vijest da će igra biti freeware – dakle, besplatna i dostupna svima. Biti će to arkada, baš kao i njen prethodnik. Pohvalno je da će igra biti, osim na Windowsima, dostupna i u verzijama za Linux i PocketPC. Multiplayer će podržavati LAN te igru preko Interneta.

18.06.2005 [autor: Krešimir Vinšćak]

ime:
e-mail: (opcionalno)

smile:

smile wink wassat tongue laughing sad angry crying 


| zaboravi me
Content Management Powered by CuteNews





idi na vrh